Každý rok se adventní kalendáře stávají symbolem vánočního očekávání. Malé čokoládky ukryté za okénky nám každý den připomínají blížící se svátky, a pro mnohé z nás, zejména děti, jsou nedílnou součástí kouzla Vánoc. Letos však obchodní řetězec Penny přichází s varováním, které může toto kouzlo poněkud narušit. Adventní kalendáře značky Chocola, které se objevily na pultech prodejen, byly plošně staženy z prodeje kvůli „silné pachové a chuťové odchylce“. Spotřebitelé jsou vyzýváni, aby čokoládu z těchto kalendářů nekonzumovali.
Co se vlastně stalo?
Adventní kalendáře Chocola, které byly dostupné ve dvou variantách – jedna s veselým Santou a sobím spřežením, druhá s vánočními motivy na poštovních známkách – se staly předmětem preventivního opatření. Řetězec Penny oznámil, že zákazníci si všímají výrazné odlišnosti ve vůni i chuti čokoládových kousků. Ačkoliv nebylo uvedeno, že by čokoláda byla zdravotně závadná, její vlastnosti vyvolaly natolik silné pochybnosti, že se Penny rozhodlo k plošnému stažení těchto kalendářů z trhu.
„Spotřebitele, kteří si tento výrobek zakoupili, žádáme, aby jej nekonzumovali,“ uvádí řetězec na svých oficiálních stránkách. Toto opatření platí pro všechny kalendáře značky Chocola bez ohledu na datum minimální trvanlivosti. Zákazníci, kteří již kalendář zakoupili, jej mohou kdykoliv vrátit na jakékoli prodejně Penny, a to dokonce i bez předložení účtenky.
Varování, které nelze brát na lehkou váhu
Silná pachová a chuťová odchylka, kterou Penny u těchto kalendářů identifikovalo, může mít několik možných příčin. Mohlo jít o problém s výrobním procesem, skladováním nebo dokonce použitými surovinami. Ačkoliv řetězec ani dodavatel Millano Sp. Z o.o. S.K.A. dosud nezveřejnili konkrétní důvody tohoto problému, je jasné, že preventivní opatření bylo přijato ve snaze předejít dalším nepříjemnostem a ochránit spotřebitele.
Jak postupovat, pokud máte tento kalendář doma?
Pokud jste si již kalendář Chocola zakoupili, měli byste jej neprodleně přestat konzumovat. Penny nabízí možnost vrácení zboží v jakékoli své prodejně, a to bez ohledu na to, zda máte k dispozici účtenku. Tento krok usnadňuje celý proces reklamace a ukazuje, že řetězec bere tuto situaci vážně.
Máte-li navíc jakékoli otázky nebo obavy, můžete se obrátit na zákaznickou linku Penny na telefonním čísle 800 202 220 nebo prostřednictvím e-mailu na adrese info@penny.cz. Řetězec i dodavatel se omluvili za nepříjemnosti, které zákazníkům situace způsobila, a vyjádřili politování nad vzniklou komplikací.
Co si z této situace odnést?
Tento případ nám připomíná, jak důležitá je kontrola kvality a transparentnost ze strany výrobců i prodejců. Adventní kalendáře jsou oblíbeným produktem, u kterého spotřebitelé automaticky očekávají určitou úroveň standardu. Jakákoli odchylka od této normy může vést nejen k poškození reputace značky, ale také k narušení důvěry zákazníků.
Na druhou stranu, rozhodnutí Penny stáhnout zboží z prodeje ukazuje, že i velké řetězce jsou ochotny učinit rychlá a rázná opatření, pokud je to v zájmu jejich zákazníků. Tento krok, byť pro někoho možná nepříjemný, zajišťuje vyšší míru bezpečnosti a jistoty.
Pokud tedy máte adventní kalendář Chocola doma, vraťte jej a vyberte si takový, který vám svátky opravdu osladí. Vánoce si přece zaslouží jen to nejlepší!
-AVIS-